dag 4 - Reisverslag uit Klaipėda, Litouwen van dianne vroon - WaarBenJij.nu dag 4 - Reisverslag uit Klaipėda, Litouwen van dianne vroon - WaarBenJij.nu

dag 4

Door: dianne

Blijf op de hoogte en volg dianne

19 Augustus 2014 | Litouwen, Klaipėda

Dinsdag alweer. We staan om 9 uur weer beneden in de hal in fietskleding. We stappen in de bus (met een andere fietsaanhanger) en varen met de veerboot over naar De Koerse schoorwal. Dit is een 98 km lange smalle strook land aan de kant van de Oostzee. werd 5000 jaar geleden gevormd en bestaat grotendeels uit stranden, duinen en naaldbossen. We rijden met de bus bijna helemaal naar het zuidelijkste puntje tot de grens met Kalinigrad. De chauffeur met zijn zoon halen de fietsen uit de aanhanger en wij lopen naar een zandduin van 50 meter hoogte waar je een prachtig uitzicht hebt over Oostzee en de Memeldelta aan de andere kant. Na een kopje koffie hebben we even tijd om een broodje te kopen en het plaatsje Nida te bekijken. Dan stappen we op de fiets en rijden naar het Noorden. Het is prachtig weer en er gaat steeds meer kleding uit. Onderweg stoppen we regelmatig om mooie foto's te maken en we bezoeken het huis van Thomas Mann. Ook de wind hebben we mee dus het gaat lekker vlot.Om 4 uur zijn we in Juodkrante. Dit ligt ongeveer op de helft van het traject. De meerderheid stapt in de bus en gaat via de dode duinen naar het hotel. Wij (een groepje van 4) fietsen onder begeleiding van de gids naar Klaipeda. Helaas begint het toch weer te regenen. Net voor we weer op de veerboot stappen wordt het droog. Tijdens de overtocht drogen we weer een beetje op. Greetje en ik fietsen nog door Klaipeda en gaan daarna weer in hetzelfde restaurantje als gisteren eten. Lekker en goedkoop. De douche is weer heerlijk. En het bed nog lekkerder na ongeveer 60 km fietsen.

• 20 Augustus 2014 - 09:17

Elise:

Klinkt allemaal goed!!! En leuk die foto's!!

• 20 Augustus 2014 - 20:00

Diny:

Ziet er goed uit Dianne en het weer lijkt redelijk. Volgens mij geniet je met vollen teugen. Veel plezier!

dianne

als je 50 wordt ga je toch eens nadenken over wat je wil en ik had een grote wens. Een grote reis maken. Nu ben ik nog gezond, kinderen zijn zelfstandig en ik heb de kans om onbetaald verlof op te nemen. Samen met Jan vertrek ik 5 juli op weg naar Zuid Amerika en Nieuw Zeeland.

Actief sinds 23 Mei 2011