vietnam en cambodja - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van dianne vroon - WaarBenJij.nu vietnam en cambodja - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van dianne vroon - WaarBenJij.nu

Door: dianne

Blijf op de hoogte en volg dianne

24 April 2016 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Vrijdag 22 april wandel ik 9.15 naar het station. De trein vertrekt netjes op tijd en op Schiphol ontmoet ik Marion. We checken samen in en drinken koffie. Het vliegtuig is groot , 3 keer 3 stoelen. We worden prima verzorgd met 2 maaltijden en drinken zoveel je wilt. Maar het blijft wel een lange zit 11 uur.In Hong Kong een vlotte overstap en we ontmoeten daar ook de reisleidster en nog meer mensen van de groep. Dan nog twee en half uur vliegen en het horloge 6 uur vooruit zetten .We pinnen allemaal miljoenen Dongs. Er staat een bus voor ons klaar met een lokale gids (Trung) en een stagiaire (Sunny) We rijden in 20 minuutjes naar het hotel. Daar krijgen we een uur de tijd om op te frissen en dan maken we een cyclo tour naar de chinese wijk. Iedereen zit in een fietsbakje met chauffeur. We storten ons in het Vietnamese verkeer zonder veel regels en heeeeel veel brommers. Een hele belevenis. We maken diverse stops: een markt, een chinese pagode, een zaal waar overledenen de laatste eer wordt bewezen en een winkelstraatje. Dan terug naar het hotel. Ik koop met Marion een broodje bij de bakker en dan houden we siesta op de heerlijk koele hotelkamer. ś Avonds eten we met de hele groep in een heerlijk, echt Vietnamees restaurant. En dan mogen we eindelijk naar bed.........................

• 24 April 2016 - 17:14

Ellen:

Leuk Dianne dat we je zo direct kunnen volgen. Veel plezier en niet teveel zadelpijn :)

• 25 April 2016 - 08:58

Jaap Vroon:

Fantastisch Dianne dat we jou weer zo kunnen volgen en meeleven.
    Hier koud en nat. De groeten van de kippen.
    In Zeeland was het gezellig en leuk.

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

fietsen in de meivakantie

24 April 2017

23 April 2017

22 April 2017

09 Mei 2016

09 Mei 2016

dianne

als je 50 wordt ga je toch eens nadenken over wat je wil en ik had een grote wens. Een grote reis maken. Nu ben ik nog gezond, kinderen zijn zelfstandig en ik heb de kans om onbetaald verlof op te nemen. Samen met Jan vertrek ik 5 juli op weg naar Zuid Amerika en Nieuw Zeeland.

Actief sinds 23 Mei 2011