vietnam en cambodja - Reisverslag uit Bến Tre, Vietnam van dianne vroon - WaarBenJij.nu vietnam en cambodja - Reisverslag uit Bến Tre, Vietnam van dianne vroon - WaarBenJij.nu

Door: dianne

Blijf op de hoogte en volg dianne

27 April 2016 | Vietnam, Bến Tre

Vroeg ontbijt 7 uur bij de bus, We rijden in een uur naar Ben Tre. Daar maken we een mooie fietstocht in de omgeving. Vandaag veel activiteiten, En dit alles bij een temperatuur die vaak boven de 35 graden is. Om 8 uur s morgens is het al heet.We stoppen bij een tempel met 3 gigantische boedhabeelden, lunchen bij een restaurant waar we olifantenoorvis eten die ze gelukkig aan tafel villen en er met sla en rijst, gerold in een loempiavel een handig loempiaatje van maken.Ook kijken we bij een cocosnootsnoepjesbedrijfje Hier gebeurt alles met de hand. Aan het eind van het traject zitten 3 mensen aan een tafel elk snoepje in 2 papiertjes te vouwen. We drinken er ook heerlijk thee met eigengemaakte honing.We maken een boottocht over de rivier en stappen ook nog in kleine roeibootjes waar 4 mensen in passen, De terugweg doen we met een paardje voor een wagen.Aan het eind van de dag komen we bij een homestay. Deze is luxer dan ik dacht. We hebben allemaal onze eigen kamer en er zijn 7 douches buiten, er is zelfs wi fi. Als we de tassen hebben neergezet is er voor de liefhebbers nog een fietstocht in de omgeving. We fietsen naar de markt en lopen daar nog even rond.S avonds is er een maaltijd in de homestay en dan met oordopjes naar bed want de buren verderop zijn aan het karaoken wat hier erg in is.

• 27 April 2016 - 17:38

Sanne:

Gaaf mam! Wel jammer dat je niet mee hebt gedaan met karaoken bij de buren ;-) veel liefs van mij en knuffels van Fjäll!