Sri Lanka - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van dianne vroon - WaarBenJij.nu Sri Lanka - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van dianne vroon - WaarBenJij.nu

Door: Dianne Vroon

Blijf op de hoogte en volg dianne

30 April 2017 | Sri Lanka, Kandy

Zaterdag
Het zelfde ritueel als elke dag en 7.30 uur zitten we in de bus en we rijden naar een treinstation voor Kandy. De trein komt een kwartier te laat en hij is zo vol dat we er niet meer bij kunnen. We wachten tot hij weer terugkomt. Hij maakt een rondje naar Kandy en komt dan weer terug. Hij zit weer erg vol . Een paar mensen van onze groep proppen zich erin maar die moeten er weer uit komen. De gids heeft nog plan B. 10 uur zitten we weer in de bus. 12 uur een Theestop met broodjes. 13.15 uur zitten we weer op een treinstation. 14.30 uur komt er eindelijk een trein. Hier kunnen we gelukkig wel bij. De meesten hebben zelfs een zitplaats. Het is wel een belevenis. De deuren blijven open en in de trein zijn er diverse verkopers die langs komen met spulletjes. Onderweg verslag kleine dorpjes stationnetjes en theeplantages. 16 uur zijn we op het station en met de bus rijden we naar het hotel in Nunora Eliya. Als de koffer op de kamer staat en ik heb gedoucht loop ik het stadje in. Ik ga naar de Victoria garden. Als ik een kaartje heb gekocht en even heb rondgelopen ( heel druk met Sri Lankese gezinnen en stelletjes) word ik aangesproken door een mijnheer. Zoals iedereen begint hij met de openingsvraag: waar kom je vandaan. Als hij hoort dat ik uit Nederland kom vertelt hij dat heel veel bloemen uit dit park uit Nederland komen. Hij weet ook alle namen in het Nederlands omdat hij een boek uit Nederland heeft. Ik krijg een privérondleiding. Hij vertelt van alles en weet inderdaad alle namen in het Nederlands. Hij spreekt ook heel goed Engels. Aan het eind moet ik mijn adres opschrijven en hij belooft dat hij zaadjes zal opsturen. Een leuke belevenis. s avonds eten we met een stel in een Thais restaurant.vestje aan ! Lekker maar het afrekenen kost wat moeite omdat iedereen apart wil afrekenen.
Daarna lekker slapen onder een dekbedje want het is best wel koud.

Verslag uit: Sri Lanka, Kandy

Met Djoser op fietsvakantie in Sri Lanka

07 Mei 2017

04 Mei 2017

04 Mei 2017

02 Mei 2017

02 Mei 2017

dianne

als je 50 wordt ga je toch eens nadenken over wat je wil en ik had een grote wens. Een grote reis maken. Nu ben ik nog gezond, kinderen zijn zelfstandig en ik heb de kans om onbetaald verlof op te nemen. Samen met Jan vertrek ik 5 juli op weg naar Zuid Amerika en Nieuw Zeeland.

Actief sinds 23 Mei 2011