dag 9, een lange dag! - Reisverslag uit Tallinn, Estland van dianne vroon - WaarBenJij.nu dag 9, een lange dag! - Reisverslag uit Tallinn, Estland van dianne vroon - WaarBenJij.nu

dag 9, een lange dag!

Door: Dianne

Blijf op de hoogte en volg dianne

25 Augustus 2014 | Estland, Tallinn

De laatste dag alweer. 8 uur zitten we allemaal aan het ontbijt. Helaas is Richard er weer niet. We denken erover om de fooienpot maar op te maken. Het ontbijt is vreselijk luxe. Je weet niet wat je moet kiezen dus ik eet maar lekker uitgebreid. Half 10 staat de koffer beneden en wandelen Greetje en ik de stad in. Tallinn is prachtig maar het stoort mij wel dat het zo ontzettend toeristisch is. De cruise schepen leggen hier aan en je ziet grote groepen met een gids door de stad lopen. Veel winkeltjes hebben ook dezelfde dingen. Het weer is wisselend maar we kunnen ons broodje op een muurtje in de zon opeten. Een lekker kopje thee met een muffin bij een bakkertje en dan weer terug naar het hotel waar een grote boekwinkel schijnt te zijn. Dat klopt en ook daar brengen we weer een half uur door. 15 uur zijn we weer in het hotel. Iedereen is keurig op tijd en Hier kunnen we eindelijk Richard de envelop overhandigen. Met de bus zijn we in 10 minuten bij de luchthaven. Inchecken bij een apparaat gaat ook vlot en dan is het weer wachten. Het is een mooi vliegveld met gezellige hoekjes waar ook maar weer koffie drinken. Precies om 17.30 zitten we in de lucht. We worden weer goed verzorgd met een warm pizzabroodje en een drankje. 20 uur zijn we in Frankfurt. Hier zetten we de klok weer een uur terug. Het is onduidelijk hoe laat ons vliegtuig vertrekt en al snel wordt al duidelijk dat we vertraging hebben. Ons vliegtuig moet uit Moskou komen en het is hier voorlopig nog niet. (zou Poetin hier achter zitten?) Het wordt steeds spannender omdat we voor 11 uur moeten vertrekken anders kunnen we niet meer landen op Schiphol. En ja hoor, rennen naar een andere gate, supersnel boarden. nog sneller in een bus, racen over het vliegveld. Als we bij het vliegtuig aankomen zijn de andere passagiers net uitgestapt en zitten ook in een bus. De schoonmakers zien we achter de raampjes met vuilniszakken heen en weer rennen. Wij mogen erin en stijgen snel op (23 uur!) De stewardessen brengen in no time een sandwich en een drankje rond, halen het onder je neus vandaan weer op en 23.55 uur landen we op Schiphol. Ik heb nog nooit in een vliegtuig gezeten wat zo snel over de polderbaan taxieden. Maar we hebben het gered. Veel mensen kunnen alleen niet meer naar huis omdat het openbaar vervoer niet meer rijd. Het is nog even spannend of de koffers er zijn. Het ging allemaal zo snel en we zijn deze vakantie wel gewend geraakt aan het feit dat er iets mis gaat. Gelukkig, hij is er en Sanne en Jelmer staan al achter het raam te zwaaien. Wat een opluchting. Iedereen even gedag zeggen en naar huis. Nog een klein kinkje in de kabel als de parkeermeter het parkeerkaartje "opeet" maar gelukkig komt dit ook weer goed. 1 uur stap ik het huis binnen. 11 uur onderweg geweest, wat lig ik heerlijk in mijn eigen bed.

  • 25 Augustus 2014 - 15:02

    Pieter Hemerik:

    Hoi Dianne,
    Lang gewacht en gezwegen, nooit gedacht, toch gekregen.
    Wat leuk dat ik deze reis mee heb mogen maken.
    Bedankt voor je verhalen.
    Veel plezier volgende week op school met alle oude bekenden en ook met mijn oud-leerlinge Rianne Jansen en oud-colléga Albert. Ik ga nog een maandje genieten op mijn bootje in Zeeland als het weer tenminste meewerkt.
    Kom zeker een bakkie doen op school.
    Groeten aan iedereen,
    Pieter

  • 26 Augustus 2014 - 15:26

    Carla Vroon:

    dianne,

    ik heb je verslagen gelezen en denk, hoop ook, dat je een geweldige vakantie gehad hebt.
    hier en daar een kinkje in de kabel, maar hé. wij zijn flexibel.
    vond het heel leuk om zo je reis te volgen.
    bedankt voor de verslagen en toch blij dat je weer heelhuids thuis bent.
    groetjes van flakkee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

dianne

als je 50 wordt ga je toch eens nadenken over wat je wil en ik had een grote wens. Een grote reis maken. Nu ben ik nog gezond, kinderen zijn zelfstandig en ik heb de kans om onbetaald verlof op te nemen. Samen met Jan vertrek ik 5 juli op weg naar Zuid Amerika en Nieuw Zeeland.

Actief sinds 23 Mei 2011
Verslag gelezen: 1598
Totaal aantal bezoekers 74018

Voorgaande reizen:

22 April 2017 - 06 Mei 2017

Sri Lanka

22 April 2016 - 09 Mei 2016

vietnam en cambodja

16 Augustus 2014 - 24 Augustus 2014

fietsen Baltische staten

18 Februari 2012 - 25 Februari 2012

jordanie

04 Juli 2011 - 25 September 2011

50 op reis

Landen bezocht: