dag 8 - Reisverslag uit Tallinn, Estland van dianne vroon - WaarBenJij.nu dag 8 - Reisverslag uit Tallinn, Estland van dianne vroon - WaarBenJij.nu

dag 8

Door: dianne

Blijf op de hoogte en volg dianne

23 Augustus 2014 | Estland, Tallinn

Het duurde even voor ik gisterenavond sliep maar toch lekker geslapen ondanks dat het raam niet open kon. Voor het ontbijt ga ik snel nog even naar buiten, Het is prachtig weer en ik zie het ijsvogeltje weer die netjes voor mij poseert.Half 8 zitten we aan het ontbijt en we hoeven pas 9 uur bij de bus te staan dus we hebben nog tijd voor een wandeling over het landgoed. Het is heel mooi.
Zonder strubbelingen rijden we 15 kilometer naar het beginpunt van de fietstocht.We fietsen het schiereiland Kaisu rond. De eerste stop is koffie in Viinistu. In 20 er jaren profiteerden dit plaatsje van de smokkel van wodka naar Finland. Het plaatsje heeft een nieuwe start gemaakt dankzij de inspanning van Jaan Maniitsky (een rijke lokale zakenman en manager van de popgroep ABBA) Hij opende hier een hotel en in 2003 een museum dat een indrukwekkende verzameling 20 ste eeuwse kunst bezit wat wij ook bezoeken. We fietsen weer verder en komen bij het noordelijkste puntje van Estland. We moeten een stukje door het water en klimmen over stenen maar dan heb je een prachtig uitzicht over een eindeloze vlakte met water. Hier liggen ook weer zwerfkeien in en langs het water.
Vanaf hier rijden we Loksa. Dit is het eindpunt en gaan voor de laatste keer de fietsen in de bus. We worden losgelaten in de supermarkt waar we boodschappen doen voor de lunch. We eten het op een stoeprandje op.De bus brengt ondertussen de geleende fiets van het hotel terug en daarna rijden we naar Tallinn.We hebben een prachtige kamer met badjassen, slippers, strijkbout en plank, bureau enz. We verkleden ons want het is weer gaan regenen. De rest van de middag lopen we door de stad en het wordt gelukkig weer droog. We eten met bijna de hele groep bij een middeleeuws restaurant. Heerlijk eten maar wel donker (alleen kaarsen) en veel lawaai van een groot gezelschap. Als toetje drinken we met z'n allen koffie op een terras vlak bij het plein. Jammer dat Richard niet is gekomen.
Op de kamer genieten we nog even van alle luxe.

dianne

als je 50 wordt ga je toch eens nadenken over wat je wil en ik had een grote wens. Een grote reis maken. Nu ben ik nog gezond, kinderen zijn zelfstandig en ik heb de kans om onbetaald verlof op te nemen. Samen met Jan vertrek ik 5 juli op weg naar Zuid Amerika en Nieuw Zeeland.

Actief sinds 23 Mei 2011