vietnam en cambodja - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van dianne vroon - WaarBenJij.nu vietnam en cambodja - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van dianne vroon - WaarBenJij.nu

Door: dianne

Blijf op de hoogte en volg dianne

26 April 2016 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

zondag: Ik sta om 6 uur op en wandel naar het park aan de overkant vn het hotel. Hier zijn heel veel mensen aan het sporten. Ik zie sportief wandelen rond het grasveld,Tsai ti, iets met een zwaard, badminton en de oude dametjes zijn op een soort fitnisstoestellen in de speeltuin bezig. En dat allemaal om 6 uur smorgens.Half 8 rijden we met de bus naarhet ondergrondse netwerk van de Vietcongtunnels bij Cu Chu. Een lange rit maar Trung (de gids) vertelt weer van alles onderweg. Heel indrukwekkend om te zien hoe duizenden Vietnamezen hier snachts actief waren en overdag onder de grond leefden. We mogen ook een stukje onder de grond. Ze hebben het voor de toeristen iets groter gemaakt anders pas je er niet in.Als we terug komen bij het hotel kopen we een broodje bij de bakker en koelen even af op de kamer. Om half 3 heb ik met Thea en Marion afgesproken (wij zijn de alleenreizende) We lopen de hele middag door de stad en bezoeken de hoogtepunten in de omgeving.Om 18.30 uur hebben we met de hele groep afgesproken bij het waterpoppentheater. Hier wordt een voorstelling gegeven. Het is in het water omdat het vroeger op de rijstvelden gebeurden. Met houten poppen worden verhalen uit het dagelijks leven en legenden nagespeeld. Heel leuk om te zien maar na een uur is het genoeg. De live gespeelde Vietnamese muziek is toch wel eentonig.Daarna nog met z' n allen eten en dan naar het Hotel. Het is nog steeds warm. Ik denk wel 35 graden. Blij met de airco op de kamer

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

fietsen in de meivakantie

24 April 2017

23 April 2017

22 April 2017

09 Mei 2016

09 Mei 2016

dianne

als je 50 wordt ga je toch eens nadenken over wat je wil en ik had een grote wens. Een grote reis maken. Nu ben ik nog gezond, kinderen zijn zelfstandig en ik heb de kans om onbetaald verlof op te nemen. Samen met Jan vertrek ik 5 juli op weg naar Zuid Amerika en Nieuw Zeeland.

Actief sinds 23 Mei 2011