vietnam en cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van dianne vroon - WaarBenJij.nu vietnam en cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van dianne vroon - WaarBenJij.nu

vietnam en cambodja

Door: Dianne

Blijf op de hoogte en volg dianne

09 Mei 2016 | Cambodja, Khett Siem Reab

donderdag 5 mei
Na het ontbijt vertrekt de bus weer om 8 uur. Het eerste stuk rijden we de stad uit door veel nieuwbouw in aanbouw en daarna langs een heleboel steenfabriekjes. De eerste stop is bij een wegrestaurant waar veel grote spinnenvoorkomen en die zijn daar gefrituurd te eten. Ze verkopen er heel veel gefrituurde insecten tot kakkerlakken toe. Daarna rijden we een hele tijd door landbouwgebieden. De huizen staan hier op palen. Nog eens top bij de slangenbrug. Dit is een hele oude brug waarvan de leuning een slang is met 9 koppen. 13 uur zijn we in het hotel in Siem Reap. Jammer genoeg zit er geen water in het zwembad De middag brengen we door met een rondje door de stad. Veel leuke winkeltjes en alternatieve restaurantjes. Veel jongere toeristen hier. We drinken een heerlijk drankje in een leuk tentje.'s Avonds weer met een grote groep uit eten.
Vrijdag 6 mei
Het wordt een beetje saai. 6 uur op , half 7 ontbijten en half 8 bij de bus. We rijden een kwartiertje en zijn dan bij de kaartverkoop van het Ankor tempelcomplex. We betalen 20 dollar, er wordt een foto van je gemaakt en na 10 minuten heeft de hele groep een persoonlijk kaartje met pasfoto. Omdat je het de hele dag moet laten zien kopen we er voor 25 cent een koordje bij met een hoesje. Buiten staan er stoere mountainbikes klaar met helmen. Er is ook hier een mecanicien dus alles wordt weer netjes op maat gemaakt. Een paar mensen zijn vannacht ziek geworden. Er staat een etappe van 35 km op het programma. Gelukkig rijdt de bus achter ons aan en bij de eerste waterstop stappen er 2 in de bus. Het is ook erg warm (38 graden) We bezoeken diverse tempels op het complex. Er zijn hier heel veel chinezen en Japanners. Je kan geen foto maken zonder dat er 1 opstaat. In een van de tempels laat ik een touwtje om mijn pols binden met een gebed en een goede zegen denk ik. Het complex is heel groot en sommige tempels daar kan je elkaar makkelijk kwijt raken en dat gebeurd ook. We raken 3 mensen kwijt. Waaronder 2 die heel snel een w.c. nodig hadden. Het virus waart rond. Na een hele tijd is de groep weer compleet. We lopen nu wel achter op het schema en doen een stukje met de bus. Het is al laat als we bij de laatste tempel aan komen en dat is heel bijzonder. Er is niemand meer en van de bewaker mogen we naar binnen. Hier krijg je het ware tempelgevoel. 18 uur zijn we weer bij het hotel. Ik ben erg moe en eet op mijn kamer de crackers,kaasjes en nootjes die ik nog heb. Ik zet de tv aan en kom al zappend bij BVN. Ik kijk het bevrijdingsconcert en lig op bed.

zaterdag 7 mei
De hele nacht allen maar heen en weer naar de w.c. gelopen. Was gisteren al niet zo lekker denk ik. Ik blijf de hele ochtend op mijn kamer. Thea komt een ontbijtje met toast , jam en thee brengen. Om 12 uur ga ik toch maar eens naar de lobby. Wel jammer want het is de laatste dag hier. Ik ga toch nog wat proberen te doen. Samen met Thea en Joke gaan we met de tuk tuk naar de school of Art. Daar leren kansarme kinderen de traditionele dansen en muziek van Cambodja. De chauffeur van de tuk tuk moet erg zoeken maar we komen er aan. Er worden meteen 3 plastic stoeltjes voor een podium gezet en we krijgen een voorstelling van bijna een uur. Geweldig! De juf probeert in gebrekkig engels nog uitleg te geven. Weer terug met de tuk tuk en weer snel plat op bed. 's avonds hebben we een afscheidsdiner. Ik ga mee maar eet niet veel. De groep is jammer genoeg niet complet want er liggen er 2 ziek op bed. Toch gezellig. Aan het eind heeft Sanne nog voor iedereen een gedicht gemaakt en hebben wij voor haar een flesje sojasaus en een portemonnee met een fooi van iedereen. Daarna de laatste dingetjes in de koffer en naar bed.

zondag 8 mei
Laatste ontbijtje en 8 uur stappen we in de bus.In een kwartier zijn we op het vliegveld. Daar gaat alles lekker vlot en 10.30 gaan we de lucht in. Na een maaltijd en een tukkie zijn we al weer in Hong Kong. Hier moeten we 10 uur wachten. De groep gaat Hong Kong in maar ik ben er al een keer geweest en ben nog echt niet fit. Ik blijf op de luchthaven en vermaak me met winkeltjes kijken, nog maar een tukkie, eten kopen, kopje thee drinken enz. De tijd gaat och best snel voorbij. 00.30 stijgen we op voor het laatste stuk. Wel lang ,10 en een half uur is een hele zit. Gelukkig slaap ik ook nog wel en 6.30 uur , Nederlandse tijd, landen we veilig op Schiphol. Afscheid nemen bij de bagegeband en dan is deze mooie reis ook weer voorbij. Pap is er om mij op te halen en dat is wel fijn want ik ben zo gaar als boter.
Nu foto's uitwisselen en nog heel lang nagenieten.

  • 09 Mei 2016 - 21:27

    Helene:

    Dat moet een mooie reis geweest zijn Dianne. Leuk beschreven.
    En nu weer goed herstellen.
    groetjes,
    Helene

  • 11 Mei 2016 - 06:51

    Els Roosendaal:

    Was geweldige reis maar niks voor my veel te heet en dan ook nog fietsen gelukkig dat je ziek werd op laatste dag beterschap

  • 27 Juni 2016 - 17:15

    Joke Lambour:

    Wat leuk, Dianne, dit reisverslag van jou hier aan te treffen. Ja, wat hadden we een geweldige reis, nietwaar? Groeten van je mede-reisgenoot.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

vietnam en cambodja

fietsen in de meivakantie

Recente Reisverslagen:

24 April 2017

Sri Lanka

23 April 2017

Sri Lanka

22 April 2017

Sri Lanka

09 Mei 2016

vietnam en cambodja

09 Mei 2016

vietnam en cambodja
dianne

als je 50 wordt ga je toch eens nadenken over wat je wil en ik had een grote wens. Een grote reis maken. Nu ben ik nog gezond, kinderen zijn zelfstandig en ik heb de kans om onbetaald verlof op te nemen. Samen met Jan vertrek ik 5 juli op weg naar Zuid Amerika en Nieuw Zeeland.

Actief sinds 23 Mei 2011
Verslag gelezen: 775
Totaal aantal bezoekers 73997

Voorgaande reizen:

22 April 2017 - 06 Mei 2017

Sri Lanka

22 April 2016 - 09 Mei 2016

vietnam en cambodja

16 Augustus 2014 - 24 Augustus 2014

fietsen Baltische staten

18 Februari 2012 - 25 Februari 2012

jordanie

04 Juli 2011 - 25 September 2011

50 op reis

Landen bezocht: