vietnam en cambodja - Reisverslag uit Cao Lãnh, Vietnam van dianne vroon - WaarBenJij.nu vietnam en cambodja - Reisverslag uit Cao Lãnh, Vietnam van dianne vroon - WaarBenJij.nu

Door: dianne

Blijf op de hoogte en volg dianne

30 April 2016 | Vietnam, Cao Lãnh

zaterdag 30 april (nationale feestdag hier)
Vandaag vieren ze de bevrijding en je bent verplicht om je vlag buiten te hangen. Heerlijk geslapen trouwens. Dankzij de ventilator en de stilte op wat vogels en krekels na. Na het ontbijt fietsen we naar de boot. Aan de overkant stappen we weer in de bus. In de bus vertelt de gids over trouwen en relaties in Vietnam. Als we net op de fiets zitten komen we langs een huis waar een trouwerij gevierd wordt. We mogen binnen komen en een aangeschoten opa biedt ons meteen een biertje aan. De bruid is prachtig en volgens mij nog heel jong. We moeten met de hele groep met het bruidspaar op de foto, ze vinden het prachtig. Nog een stop bij een mevrouw die manden maakt van gedroogde stengels van de waterhyacinth. Die liggen hier allemaal langs de kant van de weg te drogen. We maken ook nog een stop bij een steenfabriekje. Rond lunchtijd zijn we bij een soort park waar het heel druk is omdat veel mensen vrij hebben. Er is een grote vijver met prachtige waterlelies, lotusbloemen en reusachtige waterleliebladen die bij ons in de Hortus kan zien. In het park is ook een wandelpad wat langs restanten van de vietnamoorlog gaat. In dit park gebruiken we ook de lunch. een miniomeletje met een garnaal die j in een blad moet rollen. en een grote pannenkoek van maismeel gevuld met vlees. Hier moet je ook stukken afscheuren en in een blad rollen. Erg lekker. Ik ga met 4 anderen terug naar het hotel en de rest maakt een fietstocht. Deze gaat over brede wegen in de zon dus hier haak ik af. Ik vind het wel erg heet en zit ook weer onder de uitslag van de zon. lekker douchen en afkoelen en dan ga ik met Heleen een rondje lopen. We belandden in een winkelcentrum waar we wel erg een bezienswaardigheid zijn. Iedereen staart ons aan en lacht. Duidelijk weinig toeristen hier.

Verslag uit: Vietnam, Cao Lãnh

fietsen in de meivakantie

24 April 2017

23 April 2017

22 April 2017

09 Mei 2016

09 Mei 2016

dianne

als je 50 wordt ga je toch eens nadenken over wat je wil en ik had een grote wens. Een grote reis maken. Nu ben ik nog gezond, kinderen zijn zelfstandig en ik heb de kans om onbetaald verlof op te nemen. Samen met Jan vertrek ik 5 juli op weg naar Zuid Amerika en Nieuw Zeeland.

Actief sinds 23 Mei 2011