vietnam en cambodjad - Reisverslag uit Cao Lãnh, Vietnam van dianne vroon - WaarBenJij.nu vietnam en cambodjad - Reisverslag uit Cao Lãnh, Vietnam van dianne vroon - WaarBenJij.nu

vietnam en cambodjad

Door: dianne

Blijf op de hoogte en volg dianne

05 Mei 2016 | Vietnam, Cao Lãnh

een paar dagen slecht of geen internet dus nu even alles inhalen. Zondag hebben we 35 kilometer gefietst en zijn rond lunchtijd bij de homestay waar we overnachten. We lunchen met elkaar en gaan daarna nog een kleine fietstocht maken over het eiland. We komen langs de tijgertempel waar het eiland zijn naam aan te danken heeft.We slapen met 8 man in de homestay en de rest slaapt in het huis ernaast. Het is echt bij de mensen thuis. Oma gaat al vroeg naar bed en iedereen moet daarlangs om naar de w.c. te gaan.Ik slaap op een soort veldbed op de veranda. Als we allemaal in bed liggen komt de man van huis het muskietennet nog instoppen.Maandag fietsen we voor het laatst in Vietnam. We zijn nog steeds een bezienswaardigheid en iedereen roept ons na . We zijn wel heel dicht bij de mensen hier.Onderweg stoppen we vaak om iets te bekijken. s " Middags maken we een boottocht door een natuurgebied. Ook heel mooi ś avonds eten we met elkaar en nemen we afscheid van Trung en Sunny (de gidsen) Het is een gezellige avond .Ze zingen voor ons een Vietnamees lied.
Dinsdag staan we ,zoals altijd, 6 uur op. Half 7 ontbijt en half 8 vertrekt de bus. 8 uur zijn we aan de grens met Cambodja.We nemen in de bus echt afscheid van de gidsen en Sunny telt nog 1 keer van 1 tot 10 in het Nederlands. 8 is zijn lievelings getal. Daar beginnen we aan de grensprocedure en het is ondertussen al 38 graden. Eerst netjes in een rij achter elkaar naar de Vietnamese douane. Dat gaat vlot dan lopen naar een houten hokje waar we 3 formulieren moeten invullen. Paspoort inleveren met 35 euro en een pasfoto. Dat komt na een hele tijd terug. dan met het paspoort naar een volgend hokje, (het is ondertussen 40 graden) daar weer een hele tijd wachten. Dan naar een volgend hokje waar je temperatuur gemeten wordt op je wang en dan...........mag je naar de bus die klaarstaat en airco heeft. Welkom in Cambodja!

• 08 Mei 2016 - 21:59

Ellen Kruimer:

Wat een prachtreis zo te lezen Dianne!

Verslag uit: Vietnam, Cao Lãnh

fietsen in de meivakantie

24 April 2017

23 April 2017

22 April 2017

09 Mei 2016

09 Mei 2016

dianne

als je 50 wordt ga je toch eens nadenken over wat je wil en ik had een grote wens. Een grote reis maken. Nu ben ik nog gezond, kinderen zijn zelfstandig en ik heb de kans om onbetaald verlof op te nemen. Samen met Jan vertrek ik 5 juli op weg naar Zuid Amerika en Nieuw Zeeland.

Actief sinds 23 Mei 2011