vietnam en cambodja - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van dianne vroon - WaarBenJij.nu vietnam en cambodja - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van dianne vroon - WaarBenJij.nu

Door: Dianne

Blijf op de hoogte en volg dianne

09 Mei 2016 | Cambodja, Phnom-Penh

In Cambodja zijn we dus aangekomen. Na een uur zijn we in Phnom Penh. We zetten de tassen weer op de kamer en gaan de stad verkennen. Heel anders dan Vietnam. Er rijden hier hele grote luxe auto's rond (Lexus, Mercedes en dan het duurste van het duurste) en je ziet mensen bedelen. Het verschil tussen arm en rijk is hier heel groot. Ook wat meer Westerse restaurantjes en we eten in een aircorestaurantje pizza wat heerlijk smaakt. We wisselen de Vietnamese Dongs om in Amerikaanse Dollars waar je hier mee kunt betalen. Als wisselgeld krijg je dan de kleine bedragen in Cambodjaanse Riel terug. Ik koop cadeautjes voor Sanne. Mick en Jelmerbij Friends. Deze stichting helpt kansarme kinderen. Ze hebben een restaurant waar ze leren koken en bedienen en een winkel waar ze produkten verkopen die ze zelf maken. "s Avonds eten we met de groep ook hier. Erg lekker en keurig verzorgd.
Woensdag 4 mei
Na een pannenkoekje met banaan als ontbijt verzamelen we om 8 uur bij de bus. We rijden in een goed uur naar de Killing Fields. Heel indrukwekkende en bijzonder dat we dit op juist op 4 mei bezoeken. Wat een gruwelijk heden zijn hier, eigenlijk nog maar kort geleden, gebeurd. Daar word je wel stil van. We rijden weer terug naar de stad waar we een gevangenis bezoeken (voormalige school) waar de gevangenen gemarteld werden. Een heftige ochtend. Daarna weer met Marion en Thea de stad in om te lunchen. Het is wel duurder dan Vietnam. Na de lunch ga ik met Thea naar het Koninklijk paleis. Onderweg komen we langs een leuke plaatselijke markt zonder toeristen. Je kan wel foto's blijven maken! Bij het paleis moet je kleding tot over de knie aan en mouwen. Mijn jurk is lang genoeg maar mijn mouwen niet. We prutsen nog weat met 2 bufjes (ziet er echt leuk uit!) maar ik mag er niet. Dan maar een -shirt kopen voor 3 dollar en er over aan trekken. We kijken onze ogen uit. Zoveel goud heb ik nog nooit bij elkaar gezien. Een man die op wacht staat vertelt ons nog iets over de diverse gebouwen.We slenteren rond en kijken mensen. Langs de boulevard weer terug naar het hotel. 's Avonds eten we met een klein groepjes heerlijk langs de boulevard.