maandaghartje en dag 3 - Reisverslag uit Klaipėda, Litouwen van dianne vroon - WaarBenJij.nu maandaghartje en dag 3 - Reisverslag uit Klaipėda, Litouwen van dianne vroon - WaarBenJij.nu

maandaghartje en dag 3

Blijf op de hoogte en volg dianne

18 Augustus 2014 | Litouwen, Klaipėda

Het maandaghartje staat bij dag 2. ook dit ging weer even fout.
Ik zit nu op de hotelkamer en deze hangt helemaal vol met natte spullen. Het regent hier verschrikkelijk en wij fietsten daar vrolijk doorheen. Dan is ook de as van de aanhanger niet goed meer en deze staat nu bij de garage voor een nieuwe as of zoiets. Het begon vanmorgen allemaal wel goed. We vertrokken 9 uur uit het hotel en stapten in de bus. we reden naar Kaunas en bekeken de negende vesting. Deze Russsiche versterking werd onder andere in de tweede wereldoorlog gebruikt door de nazi's als gevangenis en executieplaats. Erg indrukwekkend. We rijden verder en eten in de bus de onderweg gekochte broodjes op. Om 3 uur zijn we in Vent Horn waar onze fietstocht begint. Na ongeveer een uur rijden gaat het vreselijk regenen. Eerst schuilen we nog onder een boom maarals het ook gaat onweren gaan we maar verder. Doornat komen we in Dreverna aan. Daar zou de bus staan maar die is er niet. Gelukkig kunnen we met een zakje chips in een supermarkt wachten. Als hij komt is hij zonder aanhanger voor de fietsen want die staat in de garage met een kapotte as. De fietsen laten we achter en we worden naar het hotel gebracht in Klaipeda. Daar stappen we onder een heerlijke douche en gaan daarna eten in een pizzeria om de hoek. Bijna de hele groep gaat mee. Erg gezellig.
Het was weer een bijzondere dag.

• 18 Augustus 2014 - 22:32

Jaap Vroon:

weer een dag vol belevenissen. ik ben nu al benieuwd naar je foto's. Ellen en Dieke zijn ook gestart in de regen. Groeten, Papa

• 19 Augustus 2014 - 15:58

Jolanda:

Leuk om te lezen wat er allemaal gebeurt. Hoe het weer is en dat er op een georganiseerde reis altijd wat onverwachts kan gebeuren. Ook leuk dat bijna iedereen zich aansluit bij de groep door gezellig mee te gaan eten. Ik ga duimen voor mooi weer. Hier is het regen zon en wolken, niet echt stabiel. Groet van ons

dianne

als je 50 wordt ga je toch eens nadenken over wat je wil en ik had een grote wens. Een grote reis maken. Nu ben ik nog gezond, kinderen zijn zelfstandig en ik heb de kans om onbetaald verlof op te nemen. Samen met Jan vertrek ik 5 juli op weg naar Zuid Amerika en Nieuw Zeeland.

Actief sinds 23 Mei 2011