dag 6 - Reisverslag uit Riga, Letland van dianne vroon - WaarBenJij.nu dag 6 - Reisverslag uit Riga, Letland van dianne vroon - WaarBenJij.nu

dag 6

Door: dianne

Blijf op de hoogte en volg dianne

21 Augustus 2014 | Letland, Riga

Lekker bijgeslapen. Negen uur weer beneden in de lobby van het hotel . We gaan met een groepje van 9 vandaag fietsen de rest blijft in Riga. We rijden naar Jurmala. Dit was vroeger een van de grootste vakantieoorden binnen de Sovjet Unie. Er staan heel veel mooie houten villa's in Jugendstillstijl. De winterschilder kan hier nog zijn hart ophalen. We vergapen ons aan al dat moois en fietsen een beetje rond. Dan fietsen we naar het strand waar je met de fiets op mag. Op het harde zand kan je prima fietsen. Vooral met het heerlijke zonnetje is het genieten. Onderweg drinken we lekker koffie in een trendy loungetent met Hollandse strandprijzen voor de koffie. Nou ja, het is lekker en we zitten ook even heerlijk. Het strand is ongeveer 30 kilometer lang dus het is een hele trap. NOg even eens top om een band te plakken en dan zijn we om half1 weer bij de bus die keurig aan het eind staat te wachten.
Nog even onderweg eens top bij een prachtige blauwe, houten kerk en dan zijn we half 2 weer bij het hotel. De rest van de dag hebbe we vrij en Geertje en ik lopen naar het centrum. We besluiten om niet alles te gaan langs rennen want dat red je toch niet in 1 dag. Zodoende bekijken we wat we tegen komen. Dat is eerst de Jugendstilwijk. Deze staat vol met slagroomtaartgebouwen in pastelkleuren en heel veel tierelantijnen. Als we foto's staan te maken van een gebouw worden we binnen gevraagd. Het is een appartementencomplex met heel veel goud binnen. We krijgen een brochure mee want er is nog wat te koop! Dan lekker thee drinken met taart en dan komen we iemand van de groep tegen die verteld dat er weer een fiets van ons is gestolen. Jammer! We lopen nog door de stad, eten heerlijk in een restaurant en dan snel de kortste weg naar het hotel want we moet.en vroeg op

• 22 Augustus 2014 - 16:54

Anke Swager:

Het lijkt me dat je je super trots voelt na al je prestaties. Veel plezier nog. Ik kan niet meer reageren, want ik ga naar een camping zonder wifi in Domburg. Groetjes.

• 23 Augustus 2014 - 14:39

Jaap Vroon:

Ik ben benieuwd naar de foto's straks. Papa

dianne

als je 50 wordt ga je toch eens nadenken over wat je wil en ik had een grote wens. Een grote reis maken. Nu ben ik nog gezond, kinderen zijn zelfstandig en ik heb de kans om onbetaald verlof op te nemen. Samen met Jan vertrek ik 5 juli op weg naar Zuid Amerika en Nieuw Zeeland.

Actief sinds 23 Mei 2011