vietnam en cambodja - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van dianne vroon - WaarBenJij.nu vietnam en cambodja - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van dianne vroon - WaarBenJij.nu

Door: dianne

Blijf op de hoogte en volg dianne

28 April 2016 | Vietnam, Can Tho

donderdag: Bijna niet geslapen. De airco deed het niet. de meneer van de receptie nog wakker gemaakt om 1 uur maar het bleef erg warm. Dus maar om 6 uur het zwembad ingedoken. Half 8 vertrekken we weer. Eerst een uurtje in de bus en stappen we weer op de fiets. De paden zijn iets breder dan gisteren en hier leven de mensen van de rijst. Overal ligt het in de voortuinen te drogen. We bezoeken een rijstfabriekje onderweg.Als we stoppen bij een pagode zien we kinderen in een schooltje. We mogen niet naar binnen want dat zou te veel storen. Na 10 minuten hebben ze pauze. Eerst een soort gymnastiek in keurige rijtjes en dan rennen alle kinderen naar het snoepkraampje wat er tegenover staat. Het is een gekrioel van blauw witte uniformpjes. Ik kan nu wel even binnenkijken . 50 jaar terug in de tijd. We zingen met elkaar vader Jacob. Zij in het Vietnamees en wij in het Nederlands. Geweldig! Om 12 uur zijn we weer bij de bus. Deze brent ons in een uurtje (doe ik even een tukkie) naar Can Tho. Ik contoleer eerst of de airco het doet. Snel onder de douche en in de wasbak de was doen. Dan verderop in de straat bij een supermarkt inkopen doen voor de lunch. De rest van de middag zit ik lekker in de koelte op mijn kamer. Ik kan er toch niet zo goed tegen om de hele dag in de hitte te lopen. 19 uur weer verzamelen in de hal want we gaan met 5 mensen eten.

• 28 April 2016 - 19:13

Yvonne:

Hoi Dianne,

Wat leuk weer om je zo te kunnen volgen. Word heel nieuwsgierig naar jouw foto's. Lijkt mij prachtig daar.
    Veel plezier verder!

22 April 2017

09 Mei 2016

09 Mei 2016

dianne

als je 50 wordt ga je toch eens nadenken over wat je wil en ik had een grote wens. Een grote reis maken. Nu ben ik nog gezond, kinderen zijn zelfstandig en ik heb de kans om onbetaald verlof op te nemen. Samen met Jan vertrek ik 5 juli op weg naar Zuid Amerika en Nieuw Zeeland.

Actief sinds 23 Mei 2011