vietnam en cambodja - Reisverslag uit Sóc Trăng, Vietnam van dianne vroon - WaarBenJij.nu vietnam en cambodja - Reisverslag uit Sóc Trăng, Vietnam van dianne vroon - WaarBenJij.nu

Door: dianne

Blijf op de hoogte en volg dianne

28 April 2016 | Vietnam, Sóc Trăng

woensdag: Gefeliciteerd koning! Ik heb een rood wit blauw strikje meegenomen en een gehaakt kroontje als broche. Dit is het enige wat we vandaag eraan kunnen doen. Iemand van de groep heeft ook nog een oranje ballon aan de fiets. Vandaag vertrekken we weer vroeg. 7 uur bij de bus. We rijden weer naar het vertrekpunt van de fietsroute. Het is vandaag prachtig fietsen over smalle paadjes door de jungel. Het is een netwerk van paadjes waar brommers en fietsen elkaar net kunnen passeren. Wat Trung voorspelde gebeurd ook vandaag........we raken een gedeelte van de groep kwijt. Gelukkig komt het dankzij de mobiele telefoon weer goed.Er zijn heel wat stops vandaag. Voor een huis zit een man een nieuw dak te vlechten voor zijn huis van cocospalm bladeren.Hij legt hier van alles over uit en we mogen zelfs in zijn huis kijken. Daarna haal hij 6 cocosnoten uit de boom bij zijn huis en oma prepareert deze zodat we de melk kunnend drinken en het vlees eruit kunnen lepelen. Het is een jong gezinnetje met een kindje van een jaar en 4 maanden. Ik laat op mijn mobiele telefoon een foto van Fjallzien. Ze vinden het prachtig. Onderweg zijn we een bezienswaardigheid en iedereen roept en zwaait. Tijdens de drinkpauze en lunch worden er weer fotoś van ons gemaakt. Ze zijn echt niet gewend aan toeristen. Trun vertelt dat Djoser 1 van de weinige is die hier komt. Terug bij de bus rijden we naar Soc Trang waar we de vleermuizenpagode bezoeken. Dit is een tempel die gebouwd is onder bomen waar duizenden vleermuizen in hangen. Sommige hebben een spanwijdte van 1 meter. We rijden naar het hotel en......het heeft een zwembad. Daar plonzen we maar meteen in. Het water is nog warmer dan tijdens het babyzwemmen in het Wedde maar het is toch wel weer lekker om te zwemmen. Het hotel ligt buiten de stad dus om 7 uur brengt de bus ons naar een restaurant waar we met zń allen eten.

Verslag uit: Vietnam, Sóc Trăng

fietsen in de meivakantie

24 April 2017

23 April 2017

22 April 2017

09 Mei 2016

09 Mei 2016

dianne

als je 50 wordt ga je toch eens nadenken over wat je wil en ik had een grote wens. Een grote reis maken. Nu ben ik nog gezond, kinderen zijn zelfstandig en ik heb de kans om onbetaald verlof op te nemen. Samen met Jan vertrek ik 5 juli op weg naar Zuid Amerika en Nieuw Zeeland.

Actief sinds 23 Mei 2011