Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van dianne vroon - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van dianne vroon - WaarBenJij.nu

Door: dianne en jan

Blijf op de hoogte en volg dianne

29 September 2011 | Australië, Sydney

Sydney

Het laatste verslag komt uit Nederland waar we inmiddels weer veilig zijn aangekomen. We willen toch nog even onze laatste belevenissen vertellen. Na een onrustige vlucht vanuit Christchurch moeten we vanwege de turbulentie bij de eerste poging tot landen een doorstart maken. De tweede keer lukt het gelukkig wel en staan we weer veilig op de grond. In Sydney worden we hartelijk ontvangen door Alberto en Marisa, een Spaans stel dat Jan drie jaar geleden ontmoet heeft op de boot van Japan naar China. Ze wonen nu in Sydney en tijdens het noedelsoep eten ’s avonds vertellen ze ons van alles over de stad. De dagen erna lopen we heel wat kilometers door deze leuke stad. We bekijken alle toeristische hoogtepunten, zoals het operahouse, de harbour bridge, de botanische tuin en Chinatown. Het is prachtig weer en we lopen weer eens lekker zonder jas.

Het hoogtepunt is wel dat we een tocht met een bootje gaan maken om walvissen te kijken. Ik had er niet zo veel van verwacht, maar het is geweldig. We varen met een hoge snelheid, stuiterend over de golven tot zo’n tien mijl uit de kust. We varen langs grote tankers. Dan komen we op de route waar de walvissen deze maanden langs trekken, volgens de schipper op weg naar “huis” in Antartica. Onderweg houden zes dolfijnen ons nog even gezelschap en dan zien we dus “gewoon” twee walvissen die, net als op de tv, uit het water springen en dan met hun staart omhoog weer in het water verdwijnen. Nadat ze zich nog een keer laten zien, varen we weer terug naar de haven.

Dan wordt het echt tijd om terug te keren naar “ons eigen Nederlandje”. Het inchecken duurt even omdat we niet in de computer staan, maar na wat heen en weer bellen lukt het toch. Helaas zitten we het tweede gedeelte van de reis, van Hongkong naar Amsterdam, niet naast elkaar. Veel uitmaken doet het niet want we slapen toch het grootste deel van de tijd. Na 26 uur onderweg te zijn geweest staan we samen, gezond en wel op zondagmorgen om kwart over zes weer op Schiphol. We worden door de familie met een heus spandoek onthaald.
We kijken terug op een geweldige reis en we willen iedereen bedanken die zo met ons meegeleefd heeft.

• 30 September 2011 - 06:32

Ellen:

Yes het verslag op tijd af! En fijn dat jullie er weer zijn, 3 maanden is best lang. Dankzij de verslagen waren we behoorlijk bij. Kunnen we al boeken voor de lezing?

• 30 September 2011 - 12:45

Annette Vroon:

Fijn dat jullie gezond en wel weer terug zijn. Ik heb genoten van jullie verhalen. Jullie kunnen volgens mij terug zien op een fantastische reis. Ik hoop jullie snel te spreken,alle verhalen te horen en foto's te bekijken.

• 30 September 2011 - 18:48

Yvon :

Dianne en Jan wat fijn dat jullie veilig en wel terug zijn met alle mooie herinnering die jullie mee genomen hebben! Heerlijk Om die te mOgen delen door jullie verhalen te lezen! Hou het vrije gevoel zolang mogelijk vast.... Doe een leuke mooie foto in je agenda zodat je er telkens weer aan herinnerd wordt als weer moet gaan plannen!ik zalmjullie verhalen missen! Groetjes Yvon

• 30 September 2011 - 21:25

Pieter Hemerik:

Hoi DIjanNE,
    Dat ik hier niet eerder aan heb gedacht. Had me heel wat tijd kunnen besparen.
    Ben even een nachtje thuis. Ga morgen (zaterdag) gauw terug naar m'n bootje.
    Want de zomer is nog steeds niet afgelopen. Ben echt blij, nu zeker te weten dat jullie weer veilig thuis zijn.
    Ik heb nog tot 22 oktober om "mijn grote reis" te oefenen. Dan gaat mijn boot op de kant voor de winterstalling.
    Maar toch: Tot gauw !