Sri Lanka - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van dianne vroon - WaarBenJij.nu Sri Lanka - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van dianne vroon - WaarBenJij.nu

Door: Dianne Vroon

Blijf op de hoogte en volg dianne

28 April 2017 | Sri Lanka, Kandy

Het verslag van donderdag 27 april. Vroeg wakker. Leve de koning. Half 6 loop ik buiten. Wat is het hier prachtig. Gelukkig ligt mijn zonnebril nog op het ligbed.ik geniet van de stilte en de mooie natuur hier. 6.45 eten en 7.30 uur zitten we weer op de fiets ( na het zingen van : lang zal hij leven" voor onze Willem). Ik ben wel de enige met een oranjeshirt 6aan!. Weijden over kleine wegen . Mooi maar wel slecht wegdek en Heel warm. Als we stilstaan in de zon is het 42 graden. We kunnen regelmatig stoppen om foto's te maken omdat de weg wat rustiger is en het tempo van fietsen iets lager ligt. Onderweg drinken we thee in een heel klein tentje en we bezoeken een schooltje. 12 uur maken we een stop bij een fruitstalletje. Iedereen een Cocosnoot maar ik krijg een appeltje want ik vind het echt niet lekker. Het is erg zwaar fietsen in deze hitte. We hebben 40 km gefietst en nu is het nog 10 waarvan 2 stijl omhoog. Dat zie ik niet zitten. Nog een paar mensen ook niet dus wij stappen in de bus die de hele dag al achter ons aan rijd. Heerlijk! Op het laatste stuk stappen er nog 3 mensen in en alleen de echte diehards komen boven. Op dit punt wordt alles in de bus en in de fietswagen geladen en rijden we richting Kandy. Onderweg stoppen we bij een kruidenkwekerij waar we lunchen en daarna een rondleiding krijgen van een enthousiaste meneer. We krijgen allemaal een gezichtsmassage met een crème die overal goed voor is en een heleboel mensen laten zich nog verder masseren. Aangezien je hier nooit van te voren weet wat iets kost doe ik het niet. Het laatst stuk in de bus vertelt Wim over het boeddhisme en hindoeïsme. Het hotel ligt buiten het centrum op de berg. Ik heb geen zin om naar het centrum te gaan en we hebben heel laat geluncht dus ik blijf op de kamer en eet de Hollandse spullen uit mijn koffer op. Na een lekkere douche en het nieuws van Koninginnedag gekeken te hebben op de tablet lekker vroeg naar bed.